Ako dopadnú voľby 2023 z hľadiska SEO?

sep 9, 2023 | SEO štatistika

Aký bude výsledok volieb 2023? To je otázka ktorá zaujíma aspoň polovicu Slovenska a preto som si urobil prehľad záujmu o politické strany za posledné 2 roky z pohľadu SEO. Analyzoval som kľúčové slová, počet vyhľadávaní a percentuálne zmeny vo vyhľadávaní. Ďalej som hľadal spojitosti medzi vyhláseniami politikov, bombastickými titulkami článkov médií v online priestore, či rôznymi kauzami, ktoré rezonovali spoločnosťou. Uvedené čísla naznačujú trendy z hľadiska SEO.

Ako som si urobil prieskum volieb 2023

Podľa predvolebných prieskumov agentúr Sanep, AKO, Focus volieb 2023 som si vybral politické strany, ktoré majú podľa prieskumov najviac percent a majú podľa prieskumu okolo 5% a viac. Použil som nástroj Keyword planner a zadal som kľúčové slová, ktoré ma napadli. Kľúčové slová, ktoré som zadal nájdete pri každej politickej strane. Výsledky som si stiahol do excelovskej tabuľky. Uvádzam najpočetnejšie vyhľadávania, upozorňujem na výrazné zmeny, komentujem, čo mohlo podľa môjho názoru ovplyvniť zmenu v správaní ľudí vo vyhľadávaní. Štatistiku záujmu o jednotlivé politické strany a ich lídrov som urobil z vlastného záujmu s tým, že možno tieto čísla budú zaujímať aj vás. Prieskum som urobil 3.9.2023, spracoval a tu je výsledok…

Aké politické strany nájdete v štatistike

Smer SD

Progresívne Slovensko

Hlas SD

Republika

OĽaNO/Za ľudí/KÚ

SaS

KDH

Sme rodina

SNS

Smer SD

Zadané kľúčové slová: smer, strana smer, smer sd, fico, blanár, richter, blaha

Na základe čísel je viac než pravdepodobné, že strana SMER SD rastie a klesá podľa toho či klesá alebo rastie záujem o jej predsedu Róberta Fica. Pán Fico je z hľadiska vyhľadávania dokonca populárnejší než strana samotná. Druhým mužom vo vyhľadávaní je Ľuboš Blaha a tretím Juraj Blanár. Tlačovky ktoré vedie Róbert Fico sú tiež populárne, aj keď cez leto 2023 sledovanosť klesla. Najväčšie vrcholy vyhľadávania dosiahol Smer SD v podaní Róberta Fica, keď vyzval opozíciu proti podpisu obrannej dohody s USA vo februári 2022 a keď ho NAKA obvinila zo založenia a zosnovania zločineckej skupiny v apríl 2022. Z dlhodobého hľadiska je strana Smer SD vyhľadávaná približne rovnako, nemá nejaké výrazné zmeny vo vyhľadávaní.

    SEO Trend vyhľadávania Voľby 2023 Smer SD

    Progresívne Slovensko

    Zadané kľúčové slová: Michal Šimečka, Progresívne slovensko, PS, Lucia Plaváková, Michal Truban, Tamara Stohlová, Tomáš Valášek

    Progresívne Slovensko síce v priemere nemá rovnaký výtlak ako Smer SD, ale od začiatku roka vytrvalo stúpa a behom leta dosiahlo podobný objem vyhľadávania ako Smer SD. Predseda Progresívneho Slovenska Michal Šimečka nemá ani zďaleka takú popularitu ako Róbert Fico. Dvojkou je Michal Truban a trojkou Tomáš Valášek. Môžem sa len domnievať, že asi strana trochu zaspala po predchádzajúcich voľbách, keď sa nedostala do parlamentu, alebo jej médiá nedali dosť priestoru na vyjadrenie názorov. Popravde sa skôr prikláňam k prvému, pretože prvé vyjadrenia aj na ich stránkach sú práve z januára 2023 a od tej doby stúpajú. Osobne na základe štatistických čísiel by som očakával, že strana v roku 2019 zdvojnásobí úsilie a bude komentovať situáciu aj mimo parlamentu, ale nestalo sa. Záujem vo vyhľadávaní za posledné mesiace rastie najrýchlejšie zo všetkých politických strán a nie je pochýb, že jej bude patriť , pri tomto SEO trende vyhľadávania, minimálne druhé miesto vo voľbách 2023.

    SEO Trend vyhľadávania Voľby 2023 Progresívne Slovensko

    Hlas SD

    Zadané kľúčové slová:   Peter Pellegrini, Zuzana Dolinková, Denisa Saková, Richard Raši, Erik Tomáš, strana Hlas, Hlas SD, Hlas sociálne demokracia, Hlas

    Hlas SD je jednoznačne strana jedného muža a ním je Peter Pellegrini absolútne a bez debaty. Počet vyhľadávaní jeho osoby je niekoľko násobne vyšší ako názov strany. Ďalej si dobre vedú Daniela Saková a Erik Tomáš ako dvojky a v poradí štvrtá je Zuzana Dolinková. Hlas SD zažiaril vo vyhľadávaní naposledy v marci 2023, keď záujem o stranu stúpol 3-násobne vyhláseniami o recepte na znižovanie ceny potravín a zastavenie chaosu vo vláde. Ako to dopadlo netuším, ale čísla záujmu vyhľadávania politickej strany Hlas SD spadli naspäť do vyjazdených koľají.

    SEO Trend vyhľadávania Voľby 2023 Za ľudí

    Hnutie Republika

    Zadané kľúčové slová: strana republika, republika, Milan Uhrík, Milan Mazurek, Miroslav Suja, Ondrej Ďurica, hnutie republika

    Hnutie Republika sa vo vyhľadávaní môže oprieť o populárneho Milana Mazureka, následne o Milana Uhríka a Miroslava Suju. Vo vyhľadávaní je vidieť, že majú pevnú základňu voličov, ktorá sa viac-menej nemení. Občasné zvýšenie vyhľadávania je založené najmä na vyjadreniach Milana Uhríka s pomocou médií, ktoré pridávajú vždy nafúknuté titulky. Záujem vo vyhľadávaní o stranu Hnutie Republika od marca 2023 neustále postupne rastie.

    SEO Trend vyhľadávania Voľby 2023 Republika

    OĽaNO/Za ľudí/KÚ

    Zadané kľúčové slová: oľano, Igor Matovič, Roman Mikulec, Anna Záborská, Veronika Remišová, Remišová, za ľudí, Richard Vašečka, kresťanská únia

    Igor Matovič suverénne vedie rebríček o najvyhľadávanejšieho politika Slovenska za posledné 2 roky. Môže sa spoľahnúť okrem seba na Romana Mikulca, Facebook a Annu Záborskú v tomto poradí. A to si nerobím srandu, čísla jednoducho nepustia, stačí pozrieť na výsledok. Záujem vo vyhľadávaní zvýšilo odvolanie Igora Matoviča z postu premiéra a neskôr demisia z postu ministra financií. Pred voľbami to zatiaľ vyzerá tak, že záujem o stranu Obyčajní ľudia vo vyhľadávaní postupne, avšak nijak výrazne, klesá.

    Veronika Remišová má svojich fanúšikov a tí ju zaručene budú voliť. Dá sa povedať, že zároveň jej osoba pomáha strane Za ľudí v tomto predvolebnom boji.

    Kresťanská únia ako politická strana nemá dosť vyhľadávaní, aby pomohla tomuto zoskupeniu. Trochu som zmätený, že pani Záborská figuruje ako poslankyňa aj v Oľano aj v KÚ, ale asi je dôležitejšie, že má podporu svojich voličov.

    SEO Trend vyhľadávania Voľby 2023 Oľano
    SEO Trend vyhľadávania Voľby 2023 KÚ
    SEO Trend vyhľadávania Voľby 2023 Za ľudí

    SaS

    Zadané kľúčové slová: sas, sloboda a solidarita, Richard Sulík, Branislav Gröhling, Jana Bittó Cigániková, Mária Kolíková, Vladimíra Marcinková, Marián Viskupič

    Richard Sulík je určite najpopulárnejší politik strany SaS. Druhým je Branislav Gröhling a treťou je Mária Kolíková. Marián Viskupič sa ťažko hodnotí, keďže má menovca Jozefa Viskupiča. Najväčšiu pozornosť si strana vyslúžila, keď Richard Sulík kritizoval vládu za chaos v decembri 2022. Momentálne sa záujem o stranu zvolna zvyšuje, no v rukách to bude mať pán Sulík.

    SEO Trend vyhľadávania Voľby 2023 SaS

    KDH

    Zadané kľúčové slová: kdh, kresťanskodemokratické hnutie, Milan Majerský, Jozef Hajko, Martina Holečková, František Mikloško

    Politická strana KDH má svoju históriu aj pevnú základňu voličov. Oprieť sa môže o postavu slovenskej politiky Františka Mikloška, ale z trendu vyhľadávania usudzujem, že je to také uistenie sa, že stále kandiduje. Líder Milan Majerský síce vzbudzuje záujem vo vyhľadávaní vyhláseniami o LGBT komunite a vzal si na mušku liberálov, ale či mu tieto témy budú pred voľbami stačiť, to neviem pretože vo vyhľadávaní nerastie ani on, ako osoba, ani KDH dosť rýchlo.

    SEO Trend vyhľadávania Voľby 2023 KDH

    Sme rodina

    Zadané kľúčové slová: sme rodina, Boris Kollár, Milan Krajniak, Peter Pčolinský, Petra Krištúfková, Jozef Vašuta, Jozef Lukáč

    Záujem o osobu Borisa Kollára pred letom stúpol, len sa ťažko z vyhľadávania hodnotí, či pre jeho politické témy alebo súkromný život. Každopádne záujem o stranu pomaly rastie, len či to nie je spôsobené záujmom o vyjadrenie Borisa Kollára. Vo vyhľadávaní ďalej figuruje Milan Krajniak a Petra Krištúfková, ktorej osobný život médiá a sociálne siete neprimerane rozoberajú, tým pani Krištúfkovej stúpa počet vyhľadávaní za mesiac.

    SEO Trend vyhľadávania Voľby 2023 Sme rodina

    SNS

    Zadané kľúčové slová: sns, slovenská národná strana, Andrej Danko, Milan Garaj, Dagmar Kramplová, Ján Krišanda, Tomáš Taraba

    Andrej Danko a Tomáš Taraba sú jasní lídri vyhľadávania. Strana SNS medziročné stúpa, no trend vyhľadávania cez leto klesal. Najčastejšie témy, ktoré dvíhajú záujem vo vyhľadávaní strany SNS sú migranti, vojna na Ukrajine a kritika európskej únie a súčasnej vlády. Celkovo je strana vo vyhľadávaní bez nejakých dramatických výkyvov.

    SEO Trend vyhľadávania Voľby 2023 SNS

    Poradie politických strán na základe SEO Trendov

    Zjavne pôjdem proti prúdu, ale SEO trendy vyhľadávania naznačujú, že poradie a zisk percent môže byť trochu iný ako tvrdia prieskumy.

    Nech sa páči, tak to vidím ja ako SEO konzultant na základe SEO trendov vyhľadávania.

    Výsledky volieb 2023 na základe čísiel vo vyhľadávaní:

    Výsledky volieb 2023
    Jozef Milčík

    Jozef Milčík

    PPC špecialista | SEO konzultant | Analýza dát

    Venujem PPC reklamám, SEO, stratégiám obchodu, rozvoju osobnosti, občas vytvorím nejakú webovú stránku, ale musím povedať, že najviac ma zaujímajú dáta. Baví ma pozorovať správanie ľudí v online priestore. Najradšej píšem články, ktoré sú motivačné a aplikovateľné v reálnom živote.

    Sledujte ma na Linkedin:

    Jozef Milčík

    Jozef Milčík

    SEO konzultant | Google Ads | PPC reklamy

    Vitajte v digitálnom vesmíre, kde stratégia marketingu a analýza dát sú mojou vášňou. Som SEO konzultant, PPC špecialista, ktorý sa nebojí výziev a inovácií. Srdce môjho digitálneho sveta bije pre tvorbu príbehov za pomoci dát a vytváranie stratégií, ktoré nie sú len o viditeľnosti, ale o konverziách a úspechu.

    Moja práca nie je len o číslach; s dátami pracujem ako s nástrojom na vytváranie pútavých príbehov. Stratégie marketingu sú pre mňa šachovou partiou, kde každý ťah je dôležitý. S kreativitou a analytickým myslením vytváram cesty k cieľom, sledujúc, ako sa každý klik a konverzia stávajú príbehom úspechu.

    Online marketing nie je len profesiou, ale vášňou, ktorú žijem. Moja práca nie je len o výsledkoch, ale o vzrušujúcej ceste objavovania, inovácií a rastu pre mojich klientov. V mojom svete nie je miesto pre priemernosť, len pre excelentnosť v digitálnom marketingu.

    Cookies a analýza dát e-commerce

    Cookies a analýza dát e-commerce   Súbory cookies tretích strán (third-party cookies) sú súbory cookie, ktoré vytvára webová stránka, ktorú neprezeráte priamo. Tieto súbory cookie sú obvykle vytvárané reklamnými spoločnosťami alebo analytickými službami, ktoré...

    Ako zviditeľniť stránku na Google?

    Ako zviditeľniť stránku na Google, teda ako zlepšiť jej pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania, môžete použiť niekoľko osvedčených postupov v oblasti optimalizácie pre vyhľadávače (SEO - Search Engine Optimization). Tu sú niektoré kľúčové kroky... Takto sa začínajú všetky...

    Dall-E : Štúdia Vianoce

    Naučiť sa pracovať s DALL-E môže byť ako otvoriť dvere do sveta plného nekonečnej kreativity. Predstavte si, že máte schopnosť okamžite vizualizovať akýkoľvek nápad, ktorý vám príde na myseľ, bez potreby rozsiahlych grafických zručností. Môžete experimentovať s...

    Lokálne SEO

    V oblasti digitálneho marketingu sa lokálne SEO ukazuje ako kľúčový nástroj pre firmy, ktoré si prajú zvýšiť svoju online viditeľnosť a dosiahnuť cielené obchodné výsledky. S mojou špecializáciou v lokálnom SEO, poskytujem prispôsobené a inovatívne stratégie, ktoré sú...

    SEO pre advokátske kancelárie, advokátov a právnikov

    SEO pre advokátske kancelárie, advokátov a právnikov nie je vo svete digitálneho marketingu žiadnou novinkou. Práve naopak. V dnešnej digitalizovanej ére je online prítomnosť pre advokátske kancelárie kritická. Mnohé advokátske kancelárie majú skvelých právnikov,...

    SEO eshop: 20 rýchlych tipov, ktoré zvládne aj začiatočník

    SEO pre eshop čo to je? Pre tých, ktorí začínajú s online predajom, môže byť svet SEO zdanlivo zložitý. Preto som spísal základné a hlavne jednoduché body, ktoré vám pomôžu pochopiť a urobiť prvé kroky pre úspešnú SEO stratégiu v oblasti e-commerce. Nech vám mojich 20...

    Vianočný Coca-Cola kamión 2023 a jeho cesta

    S blížiacim sa obdobím sviatkov sa vianočný kamión Coca-Cola objavuje ako maják sviatočnej vianočnej nálady a veselosti. Vianočný kamión s bohatou históriou siahajúcou už do minulého storočia sa stal synonymom ducha dávania, šírenia dobrej nálady a vytvárania trvalých...

    SEO Trends 2024 držte krok s inováciami

    SEO trends 2024 sledujem s očakávaním a verím, že oblasť SEO optimalizácia pre webové vyhľadávače bude pre online podnikanie stále kľúčovejšia. S každým rokom sa vyvíjajú algoritmy vyhľadávačov a správania sa užívateľov, a preto je nevyhnutné držať krok s najnovšími...

    Migrácia webových stránok z hľadiska SEO

    Migrácia webových stránok na nový CMS (systém manažmentu obsahu) je nevyhnutnou súčasťou života firemnej webovej stránky alebo e-shopu. Raz sa každý úspešný, rastúci e-shop dostane do situácie, kedy je potrebné zvážiť či zabezpečenie, dizajn, organizácia webových...

    PPC Trends 2024 v digitálnom marketingu

    V rýchlo sa rozvíjajúcom prostredí digitálneho marketingu je pre úspešné PPC kampane nevyhnutné optimalizácia podľa aktuálnych PPC trendov. V roku 2024 je nastavených niekoľko trendov, ktoré majú zmeniť spôsob, akým firmy pristupujú k inzercii „Pay per click“ s...