Čo je SEO a prečo ho riešiť?

apr 27, 2022 | SEO - Optimalizácia pre vyhľadávače

Ak máte web stránku alebo e-shop, tak ste určite počuli o výraze SEO. V prenesenom význame to znamená viditeľnosť na webe. Myslíte si, že veď máte peknú, funkčnú, dokonca aj responzívnu stránku, tak načo by som mal riešiť SEO alebo platiť SEO konzultanta. Jednoducho preto, aby Vás bolo vidieť. Vysvetlenie v článku.

Čo je SEO?

SEO je skratka z anglického „ Search Engine Optimization“, teda optimalizácia pre vyhľadávače. Zďaleka sa nejedná len o Google, ale o akýkoľvek nástroj, ktorý dokáže niečo vyhľadávať ako napríklad – Seznam, Bing, Facebook, Instagram, Youtube..atd. To, že všetci rozprávajú o Google je jeho absolútnou dominanciou na trhu. To znamená, že ak chcete, aby Vás bolo vidieť musíte sa zobraziť na prvej strane vyhľadávania. V online svete koluje vtip, že ak chcete niečo schovať, dajte to na druhú stranu vyhľadávania Google…

SEO je oblasť marketingu, ktorá sa prelína s analytikou, copywritingom, projektovým riadením a stratégiou, reklamou, technickým nastavením webu, jednoducho so všetkým, čo Vám pomôže sa prirodzene zviditeľniť a stať sa autoritou vo Vašom obore.

SEO spadá do kategórie internetového marketingu, online marketingu, nazvaného SEM. Search Engine Marketing je prepojenie medzi organickým vyhľadávaním (SEO – optimalizácia pre vyhľadávače) a platenou reklamou PPC.    

Prečo sa mám zobrazovať na prvej strane vyhľadávania?

Mali by ste v prvom rade vedieť pár faktov o prvej stránke vyhľadávania na Google:

    • 32% všetkých klikov je z prvej pozície vyhľadávania, je to 10x viac v porovnaní s 10 pozíciou vyhľadávania a to sa stále bavíme o prvej strane
    • Keď niekto hľadá konkrétny produkt alebo službu v 92% prípadov si vyberie na prvej strane
    • Na prvých päť výsledkov vyhľadávania klikne 68% užívateľov
    • Siedma až desiata pozícia majú približne rovnaký počet klikov, teda každá po 3% zo všetkých klikov
    • Na prvej strane vyhľadávania je toľko informácií, že 50% ľudí nepotrebuje organicky prejsť na Vašu stránku, takže šanca na preklik sa znižuje, alebo si posilníte pozíciu platenou reklamou
    • 75% užívateľov nikdy neprejde na druhú stranu vyhľadávania, pretože už našli, čo hľadali a to už nie je vtip!

    Graf pozícii vyhľadávania:

    Analýza pozícií vyhľadávania v Google
    Zdroj Backlinko

    Prečo pracovať na SEO?

    SEO je dlhodobá stratégia a jej skutočný prínos je, že sa stanete autoritou vo svojom obore, či „lovebrandom“ obľúbenou značkou zákazníkov.

    Ďalšie výhody:

      • Prvá strana Google – nikto Vám ju negarantuje, ani Google, ale vytrvalou prácou a SEO aktivitami ju môžete dosiahnuť
      • Cielenie – oslovíte len ľudí, ktorí sa o Váš produkt, službu zaujímajú
      • Dlhodobý úžitok – na SEO buď pracujete alebo nie, ale z toho, čo vylepšíte budete mať dlhodobý profit
      • Plnohodnotný web – budete mať taký web, ktorý rieši problémy zákazníka. Ak potrebuje zákazník zavesiť obraz – kúpi kladivo a háčik, ak to zákazník nevie, tak si objedná službu.

      Onpage SEO a Offpage SEO

      SEO – Optimalizácia pre vyhľadávače sa dá jednoducho na dva základné piliere – Onpage SEO a Off page SEO.  To čo zlepšujeme na našich vlastných stránkach ako napríklad kľúčové slová, je Onpage SEO, ktorého produktom je zlepšenie pozícií vo vyhľadávaní, či miery preklikov.

      Onpage optimalizácia:

        • Štruktúra webu – logické nastavenie stránok a podstránok webu, aby potenciálny klient našiel rýchlo a účinne to čo hľadá a urobil akciu
        • Technické nastavenie webu – rýchlosť webu, aby sa web správne zobrazoval na všetkých zariadeniach (mobil, tablet, PC)
        • Obsah – aby zákazník našiel odpovede, riešenia, produkty prostredníctvom textu, videa, zvuku, obrázkov
        • Kľúčové slová – aby Vás aj niekto našiel
        • Nastavenie nadpisov, URL adries, meta popisov

        Všetko, čo robíme mimo stránok s cieľom zlepšiť povedomie o webovej stránke je Offpage optimalizácia.

        Offpage optimalizácia:

          • Linkbuilding – iná stránka odkazuje na Vašu stránku. V slovenských reáliách sú často výmeny odkazov alebo čo je horšie nakupované odkazy. (mlyny google melú pomaly, ale isto a raz na to môžete doplatiť) Ideálne je, aby ste vytvárali taký obsah, na ktorý sa bude odkazovať prirodzene
          • Viditeľnosť značky – musí sa o Vás písať, musia Vás vyhľadávať, keď to ináč nejde tak aj cez reklamné články
          • Registrácie firmy – v rôznych katalógoch firiem, mapách a podobne

          Ako začať SEO?

          Ideálne je si urobiť prieskum ako sa Váš produkt, služba vyhľadáva. Zostavte si zoznam kľúčových slov a dajte im prioritu. Na základe toho si zostavte štruktúru webových stránok, vytvorne nadpisy, texty a začnite písať blog, točiť videá, kreovať obrázky, fotky alebo nahrávať podcasty.

          Stanovenie správnej marketingovej stratégie býva náročné. Ak máte pocit, že je to vhodnejšie zveriť do rúk odborníka, SEO konzultanta, kontaktujte ma.

            Jozef Milčík

            Jozef Milčík

            PPC špecialista | SEO konzultant | Analýza dát

            Venujem PPC reklamám, SEO, stratégiám obchodu, rozvoju osobnosti, občas vytvorím nejakú webovú stránku, ale musím povedať, že najviac ma zaujímajú dáta. Baví ma pozorovať správanie ľudí v online priestore. Najradšej píšem články, ktoré sú motivačné a aplikovateľné v reálnom živote.

            Jozef Milčík

            Jozef Milčík

            SEO konzultant | Google Ads | PPC reklamy

            Vitajte v digitálnom vesmíre, kde stratégia marketingu a analýza dát sú mojou vášňou. Som SEO konzultant, PPC špecialista, ktorý sa nebojí výziev a inovácií. Srdce môjho digitálneho sveta bije pre tvorbu príbehov za pomoci dát a vytváranie stratégií, ktoré nie sú len o viditeľnosti, ale o konverziách a úspechu.

            Moja práca nie je len o číslach; s dátami pracujem ako s nástrojom na vytváranie pútavých príbehov. Stratégie marketingu sú pre mňa šachovou partiou, kde každý ťah je dôležitý. S kreativitou a analytickým myslením vytváram cesty k cieľom, sledujúc, ako sa každý klik a konverzia stávajú príbehom úspechu.

            Online marketing nie je len profesiou, ale vášňou, ktorú žijem. Moja práca nie je len o výsledkoch, ale o vzrušujúcej ceste objavovania, inovácií a rastu pre mojich klientov. V mojom svete nie je miesto pre priemernosť, len pre excelentnosť v digitálnom marketingu.

            Cookies a analýza dát e-commerce

            Cookies a analýza dát e-commerce   Súbory cookies tretích strán (third-party cookies) sú súbory cookie, ktoré vytvára webová stránka, ktorú neprezeráte priamo. Tieto súbory cookie sú obvykle vytvárané reklamnými spoločnosťami alebo analytickými službami, ktoré...

            Ako zviditeľniť stránku na Google?

            Ako zviditeľniť stránku na Google, teda ako zlepšiť jej pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania, môžete použiť niekoľko osvedčených postupov v oblasti optimalizácie pre vyhľadávače (SEO - Search Engine Optimization). Tu sú niektoré kľúčové kroky... Takto sa začínajú všetky...

            Dall-E : Štúdia Vianoce

            Naučiť sa pracovať s DALL-E môže byť ako otvoriť dvere do sveta plného nekonečnej kreativity. Predstavte si, že máte schopnosť okamžite vizualizovať akýkoľvek nápad, ktorý vám príde na myseľ, bez potreby rozsiahlych grafických zručností. Môžete experimentovať s...

            Lokálne SEO

            V oblasti digitálneho marketingu sa lokálne SEO ukazuje ako kľúčový nástroj pre firmy, ktoré si prajú zvýšiť svoju online viditeľnosť a dosiahnuť cielené obchodné výsledky. S mojou špecializáciou v lokálnom SEO, poskytujem prispôsobené a inovatívne stratégie, ktoré sú...

            SEO pre advokátske kancelárie, advokátov a právnikov

            SEO pre advokátske kancelárie, advokátov a právnikov nie je vo svete digitálneho marketingu žiadnou novinkou. Práve naopak. V dnešnej digitalizovanej ére je online prítomnosť pre advokátske kancelárie kritická. Mnohé advokátske kancelárie majú skvelých právnikov,...

            SEO eshop: 20 rýchlych tipov, ktoré zvládne aj začiatočník

            SEO pre eshop čo to je? Pre tých, ktorí začínajú s online predajom, môže byť svet SEO zdanlivo zložitý. Preto som spísal základné a hlavne jednoduché body, ktoré vám pomôžu pochopiť a urobiť prvé kroky pre úspešnú SEO stratégiu v oblasti e-commerce. Nech vám mojich 20...

            Vianočný Coca-Cola kamión 2023 a jeho cesta

            S blížiacim sa obdobím sviatkov sa vianočný kamión Coca-Cola objavuje ako maják sviatočnej vianočnej nálady a veselosti. Vianočný kamión s bohatou históriou siahajúcou už do minulého storočia sa stal synonymom ducha dávania, šírenia dobrej nálady a vytvárania trvalých...

            SEO Trends 2024 držte krok s inováciami

            SEO trends 2024 sledujem s očakávaním a verím, že oblasť SEO optimalizácia pre webové vyhľadávače bude pre online podnikanie stále kľúčovejšia. S každým rokom sa vyvíjajú algoritmy vyhľadávačov a správania sa užívateľov, a preto je nevyhnutné držať krok s najnovšími...

            Migrácia webových stránok z hľadiska SEO

            Migrácia webových stránok na nový CMS (systém manažmentu obsahu) je nevyhnutnou súčasťou života firemnej webovej stránky alebo e-shopu. Raz sa každý úspešný, rastúci e-shop dostane do situácie, kedy je potrebné zvážiť či zabezpečenie, dizajn, organizácia webových...

            PPC Trends 2024 v digitálnom marketingu

            V rýchlo sa rozvíjajúcom prostredí digitálneho marketingu je pre úspešné PPC kampane nevyhnutné optimalizácia podľa aktuálnych PPC trendov. V roku 2024 je nastavených niekoľko trendov, ktoré majú zmeniť spôsob, akým firmy pristupujú k inzercii „Pay per click“ s...