PPC pre Martin a Žilinu
PPC, čo je skratka pre „Pay-Per-Click“ (platba za kliknutie), je model digitálneho marketingu, pri ktorom inzerenti platia poplatok za každé kliknutie na ich reklamu používateľom online. Je to metóda nákupu návštev webových stránok namiesto ich získavania organickým spôsobom prostredníctvom metód, ako je optimalizácia pre vyhľadávače (SEO). PPC sa bežne spája s reklamou vo vyhľadávačoch, ale môže sa používať v rôznych online reklamných kanáloch.
Existuje niekoľko typov PPC reklamy:
Inzercia vo vyhľadávaní
Ide o najbežnejší typ PPC, pri ktorom inzerenti ponúkajú výšku ceny prekliku na kľúčové slová alebo frázy relevantné pre ich cieľovú skupinu. Keď používatelia vykonávajú vyhľadávanie pomocou týchto kľúčových slov, reklamy s nimi súvisiace sa zobrazujú v hornej alebo dolnej časti stránky s výsledkami vyhľadávania. Google Ads a Bing Ads sú obľúbené platformy pre reklamu vo vyhľadávaní.
Obsahová reklama
Obsahové reklamy PPC sú zvyčajne vizuálne, používajú obrázky alebo bannery a zobrazujú sa na webových stránkach v rámci siete Google Display Network a na iných partnerských webových stránkach. Inzerenti môžu svoje reklamy cieliť na základe demografických údajov, záujmov a obsahu webových stránok.
Inzercia na sociálnych sieťach
Platformy ako Facebook, Instagram, Twitter a LinkedIn ponúkajú možnosti reklamy PPC, v rámci ktorej môžu inzerenti propagovať svoj obsah presne cielenému publiku na základe profilov, záujmov a správania používateľov.
Remarketing/Retargeting
Ide o zobrazovanie reklám používateľom, ktorí predtým navštívili vaše webové stránky, ale nevykonali požadovanú akciu, napríklad nákup. Je to spôsob, ako opätovne osloviť potenciálnych zákazníkov.
Nákupné PPC kampane
Sú špecifické pre eshopy, teda elektronické obchody a používajú sa na propagáciu produktov s údajmi, ako je cena, obrázok a názov obchodníka. Bežne sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania, keď používatelia hľadajú konkrétne produkty, ktoré si chcú kúpiť.
Videoreklama
Na platformách, ako je YouTube, môžu inzerenti používať PPC na zobrazovanie videoreklamy pred, počas alebo po videách, ktoré používatelia sledujú. Inzerenti sú spoplatnení, keď si video pozrú alebo s ním interagujú.
Inzercia v aplikáciách
Vývojári mobilných aplikácií môžu používať PPC na propagáciu svojich aplikácií v rámci obchodov s aplikáciami alebo v rôznych mobilných reklamných sieťach. Inzerenti platia, keď si používatelia nainštalujú alebo vykonajú konkrétne akcie v rámci ich aplikácií.
Miestna reklama
Miestne podniky môžu využívať PPC na zacielenie publika v ich okolí. Je to užitočné najmä pre kamenné obchody, ktoré sa snažia zvýšiť návštevnosť, alebo pre eshopy, ktoré chcú prilákať miestnych zákazníkov a využiť osobný odber.
PPC štart
Kľúčom k úspešným kampaniam PPC je starostlivý výber kľúčových slov, cielenie reklám, jasná stratégia PPC marketingu a optimalizácia. Inzerenti stanovujú rozpočty, definujú maximálnu sumu, ktorú sú ochotní zaplatiť za každé kliknutie (CPC), a používajú rôzne stratégie na maximalizáciu návratnosti svojich investícií do reklamy.
Súvisiace témy o PPC reklamách
Jozef Milčík
PPC špecialista | SEO konzultant | Analýza dát
Venujem PPC reklamám, SEO, stratégiám obchodu, rozvoju osobnosti, občas vytvorím nejakú webovú stránku, ale musím povedať, že najviac ma zaujímajú dáta. Baví ma pozorovať správanie ľudí v online priestore. Najradšej píšem články, ktoré sú motivačné a aplikovateľné v reálnom živote.
Sledujte ma na Linkedin: